YURTLAR MÜDÜRLÜĞÜ


COVID-19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi

Değerli Mensuplarımız,

Üniversitemiz Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığına bağlı müdürlüklerimiz; T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından 29 Haziran 2021 tarihinde yayımlanan “COVID-19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi” kapsamında; beslenme, barınma, sağlık, spor ve kültür hizmetlerini güvenli ve hijyenik ortamlarda sunmaya devam edecektir.

Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığına bağlı birimlerimizin yapacağı uygulamalar aşağıda yer almaktadır.

Bilgilerinizi rica ederiz.

Saygılarımızla.


Rektörlük


A)    YURTLAR:

Üniversitemiz yerleşkesi içerisinde şehir dışından gelen öğrencilerimizin barınmalarına olanak sağlayan toplamda 7.294 yatak kapasitesine (3.494 kadın ve 3.800 erkek öğrenci için) sahip 19 adet öğrenci yurdu bulunmaktadır. Üniversite yurtlarımız COVID-19 salgın döneminde alınan önlemler ve uygulamalar çerçevesinde tam kapasite ile hizmet vermeye devam edecektir.  Öğrenci başvuru, kayıt ve yerleştirme işlemleri aşağıdaki tarih ve sıralamada gerçekleştirilecektir:

1. Yurt başvuruları 06-13 Eylül 2021 tarihleri arasında ODTÜ 2021 YKS Kayıt Programı web adresinden (https://ykskayit.metu.edu.tr/) yapılacaktır.

2. Öğrencilerimiz YKS başarı puanları ve ailelerinin gelir düzeyleri gibi ölçütler esas alınarak hesaplanan yurt puanı sıralamasına göre, yurtlara yerleşme hakkı elde edeceklerdir.

3. 2020-2021 ve 2021-2022 Eğitim-Öğretim Yıllarında Üniversitemizi kazanan ve yurtlarda kalma kriterlerini sağlayarak yurt başvurusunda bulunan öğrencilerimizin başvuruları birlikte değerlendirilecektir.

4. Yurtlar Yönetim Kurulu kararı gereği YKS yerleştirme puan türleri dikkate alınarak, Türkiye genelinde sıralamaya giren ve Üniversitemizi tercih eden aşağıdaki koşullardan birini sağlayan üstün başarılı öğrencilerimizden, Ankara dışında ikamet edenler ODTÜ yurtlarına ücreti karşılığında sıralamasız olarak yerleştirilmektedir.

a) SAYISAL puan sıralamasında ilk 4.000 öğrenci arasında yer alan,
b) EŞİT AĞIRLIK puan sıralamasında ilk 500 öğrenci arasında yer alan,
c) SÖZEL puan sıralamasında ilk 300 öğrenci arasında yer alan,
d) DİL puan sıralamasında ilk 100 öğrenci arasında yer alan,
e) TÜBİTAK tarafından düzenlenen bilim olimpiyatlarında ilk 3 dereceye giren.

5. Konukevlerine kayıt yaptırmak isteyen öğrencilerimiz ise, ODTÜ 2021 YKS Kayıt Programı girişi sırasında yurt başvurularını tamamladıktan sonra, 22 Eylül 2021 tarihinde ogrencikonukevikayit.metu.edu.tr web adresindeki yönergeler doğrultusunda başvurularını yapacaktır. 

6. Kesin kayıt hakkı kazanan öğrencilerimizin yerleştirmeleri 01 Ekim 2021 Cuma günü Yurtlar Müdürlüğü web adresinde (yurtlar.metu.edu.tr) ilan edilecektir.

7. Temel İngilizce Bölümü’ne başarısızlık veya herhangi bir nedenle tekrar devam edecek öğrenciler ile ara sınıf öğrencilerinin yurt yerleştirmelerine, Üniversitemize yeni kayıt olan öğrencilerin yurt yerleştirmeleri tamamlandıktan sonra başlanacaktır.

8. 2021-2022 Eğitim- Öğretim Yılı için yurtlarımız 08 Ekim 2021 tarihinde açılacaktır.

9. Üniversitemiz 2021-2022 Eğitim - Öğretim Yılı Güz Dönemi için alınmış olan Senato kararı gereği; yurt kaydı için öğrencilerimizin e-Nabız koşullarına göre aşı süreçlerini tamamlamış olmaları gerekmektedir. 

10. Yurtlarımızda COVID-19 salgınından korunma yolları (oda içi yatak yerleşimleri, ortak alan kullanımları, sosyal mesafe kuralları için hazırlanan afiş ve işaret bantları) ile ilgili tüm tedbirler alınmıştır. COVID-19 salgın sürecinde yurtlarda kalan öğrencilerimizin maske kullanımları zorunludur. Öğrencilerimizin yurtlara kabulünde ortak yaşam kurallarını düzenleyen, salgından korunma yollarının anlatıldığı, taahhütnameyi kabul etmeleri zorunludur.

11. Yurtta kalma sürecinde yaşanabilecek herhangi bir pozitif vaka tespitinde; hasta ve temaslı öğrencilerimizin geçici süreliğine izolasyonları için bazı yurtlarımızda karantina koridorları oluşturulmuştur.

12. Yurtlarımıza hiçbir şekilde ziyaretçi, kargo ve kurye görevlileri kabul edilmeyecektir.


B)    KAFETERYALAR:

Üniversitemiz kafeteryalarında, COVID-19 önlemleri kapsamında sağlıklı ve dengeli beslenme hizmeti verilmeye devam edilecektir. Buna göre;

•    Kafeterya Müdürlüğü bünyesinde yer alan bina ve salonlarımızda, masalarımız %50 kapasite ile iki kişilik çapraz oturma düzeni şeklinde hazırlanmıştır. Öğle ve akşam yemeği hizmeti gel-al ve salon kullanımı tercihine bağlı olarak sunulacaktır. Tüm salonlarımızda aynı yemek servisi yapılacaktır.

•    Kafeterya binasında yer alan tüm salonlar sadece öğrencilerimizin kullanımına sunulacaktır. Bu salonlarda, öğle vaktinde 6.000, akşam vaktinde 3.800 olmak üzere toplam 9.800 öğrencimize günlük yemek hizmeti verilmesi planlanmaktadır. 

•    Sosyal Bina (akademik ve idari personel), Garaj Yemekhanesi (akademik ve idari personel) ve Fakülte Kulüp (akademik personel) salonlarında ise yaklaşık 1.800 personelimize aynı yöntemle yemek hizmeti verilecektir.

•    Akıllı kartlara para yükleme işleminin sadece internet üzerinden veya kampüs içi ATM’lerden yapılması gerekmektedir. Kiosklardan nakit para ile yükleme işlemi yapılmayacaktır.

•    COVID-19 salgın sürecinde yayınlanan mevzuatın gerektirdiği değişiklikler Kafeterya Müdürlüğü tarafından ayrıca yapılacaktır.

•    Kafeterya binasında akşam yemeği servisine 11 Ekim 2021 tarihinden itibaren başlanacaktır.

YEMEK SERVİS SAATLERİMİZ:

Kafeterya Binası yemek servisi (Öğrenci)

Öğle Yemek Saati        : 11.00 - 14.30
Akşam Yemek Saati        : 16.30 - 18.30

Sosyal Bina (Akademik ve İdari Personel)

Öğle Yemek Saati        : 11.30-14.00

Fakülte Kulüp (Akademik Personel)

Öğle Yemek Saati        : 11.30-14.00

Garaj Yemekhanesi (Akademik ve İdari Personel)

Öğle Yemek Saati        : 12.00-13.00


C)    AÇIK VE KAPALI SPOR TESİSLERİ:

Üniversitemiz açık ve kapalı alan spor tesislerinde ilgili mevzuat doğrultusunda gerekli hijyen önlemleri alınmış ve sınırlı sayıda kullanıcı için seanslar belirlenmiştir. Öğrencilerimizin ve mensuplarımızın HES kodu sorgulaması ve e-Nabız uygulamasından alınacak aşı bilgisi ile birlikte, online randevu sistemini kullanarak tesislerimizden yararlanma imkânı olacaktır.


D)    SAĞLIK VE REHBERLİK MERKEZİ:

Üniversitemiz Sağlık ve Rehberlik Merkezi, öğrencilerimiz ve personelimize yönelik olarak salgın döneminde sürdürmüş olduğu güvenli ve kaliteli sağlık hizmetini, online randevu sistemi ile destekleyerek sunmaya devam edecektir.


E)    KÜLTÜR VE KONGRE MERKEZİ:

Kültür ve Kongre Merkezi, COVID-19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi kapsamında hazırlanan güvenli ve hijyenik ortamları ve %50 salon kapasiteleri ile (bir koltuk dolu bir koltuk boş) hizmet vermeye başlayacaktır.


F)    ÜNİVERSİTEMİZ YUVA VE ANAOKULU:

Bugüne kadar kısa süreli kapanmalar hariç, pandemi süresince sağlıklı ve güvenli eğitim-öğretim hizmeti verilmeye devam edilen Üniversitemiz Yuva ve Anaokulunda, 2021-2022 Eğitim - Öğretim Yılı açılışı 13 Eylül 2021 tarihinde gerçekleştirilecektir.