Başvuru ve Kayıt
Son Güncelleme:
- English
- Türkçe
YURT BAŞVURUSUNDA BULUNACAK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN YAPACAKLARI İŞLEMLER
- http://www.yurtlar.metu.edu.tr adresinden Başvuru Formunu doldurup,
a) Hazırlık öğrencilerimizin hazırlık geçme notlarını ( internet çıktısı kabul edilmektedir ) ve aile gelirlerini gösteren belge,
b) Ara sınıf öğrencilerimizin 2. dönem not ortalamaları belli olduktan sonra not ortalamalarını ( internet çıktısı kabul edilmektedir ) ve aile gelirlerini gösteren belge,
ile birlikte başvurularını onaylatmak için, Yurtlar Müdürlüğüne uğramaları gerekmektedir.
Yüksek Lisans, Doktora ve Araştırma Görevlisi olan öğrencilerimizin başvuru bilgileri için TIKLAYINIZ...
Her yıl yurt başvuru tarihleri Yurtlar Müdürlüğü tarafından duyuru yolu ile ilan edilir. İlan edilen tarihten sonra kesin kayıt başvurusu kabul edilmez.
Yurt basvurusunda bulunan her öğrencinin ailesinin ekonomik ve sosyal durumu mahalli idareler aracılığı ile araştırılmaktadır.
Alınan sonuçlar ve öğrencinin başarı durumu dikkate alınarak , Yurtlar Yönetim Kurulunca saptanan ve Rektörlük Makamınca Onaylanan ölçütlere göre değerlendirilip puanlama yapılmaktadır.
Yurt kayıtlarına yüksek puan alan öğrencilerden başlayarak boş yerlere yerlestirilmekte ve yerler boşaldıkça puan düşülerek kayıtlara devam edilmektedir.
Yurt Kayıtları
1. Bu duyuru , puanlama esaslarına göre yurtlara alınacak , ikametgahı Türkiye ve K.K.T.C. olan öğrencilerle ilgilidir.
2. Yukarıda belirtilen öğrenciler , Yurtlar Müdürlüğü web sayfasında ilan edilen listelerde gösterilen puanlarına göre ve kesin kayıt duyurularında belirlenecek tarihler arasında kaydedilecektir.
3. Kesin kayıt duyuruları , yurtlara kayıt için tavan ve taban puanları, kayıtların hangi gün ve hangi saatler içinde yapılacağını, sonraki duyurunun ilan edileceği gün ve saatini kapsayacaktır.
4. Sırasını geçiren öğrenciler ,
a. Kesin kayıt duyurusunda belirlenen puanlara göre yurtlara kayıt olma hakkı doğmuş olan öğrenciler aynı duyuruda belirtilen süre içinde kayıtlarını yaptırmadıkları takdirde, sıralarını geçirmiş olurlar ve listedeki puanları ile kayıt hakkını kaybederler.
b. Yeniden sıraya alınmasını isteyen öğrencilere, sıraya alınma istemi tarihindeki ( yurtlara kesin kayıt tavan puanı + 15 ) – ( 100 – öğrencinin puanı ) = yeni puan , formülüne göre puan saptanır. Öğrenci yeni puanıyla sıraya alınır.
c. Kesin kayıt süreci içerisinde alınan tüm başvurular yurda yerleştirildikten sonra sırasını geçiren öğrenciler yeniden sıraya alınmazlar.
5. Aynı puanlarda olan öğrencilerin yurtlardaki boş yatak sayısından daha fazla olmaları durumunda kayıt, üst sınıftan başlanarak yapılacaktır.
YURTLARA YENİ GİRECEK ÖĞRENCİLER İÇİN KAYIT YÖNTEMİ
1. Kesin kayıt duyurularını inceleyerek puanınızın yurda alınmanıza uygun olup olmadıgını listelerden kontrol ediniz. ( Her kayıt duyurusunda bir sonraki duyurunun ne zaman yapılacağı belirtilecektir. Sırası gelmeyenler bu duyurulari titizlikle izlemelidirler. )
2. Puanınız yurda alınmaya uygun ve kayıt için gerekli belgelerinizi tamamlayarak kimlik kartınız ile, kayıt tarihlerinde mesai saatleri içerisinde kayıt olacağınız Yurt Müdürlüğüne başvurunuz. Kayıt işlemleri yurtta yapılacaktır.
3. Yurttaki oda ve yatak numaraniz belirlenip, kayıt evrakları doldurultuktan sonra size yurt ücret fisi verilecektir.
4. Ücret fisi belirtilen bankalardan birisine yatirilip dekontu Yurt Müdürlüğüne teslim etmenizi takiben yatak takiminizi ve dolap anahtarlarinizi alacaksiniz. ( Yerlesirken yatak ve dolap numaralarinin size verilen numaralarla ayni olmasina dikkat ediniz.)
Kesin Kayıtta İstenecek Belgeler :
1- Kayıtlarda verilecek olan Öğrenci belgesi ya da Öğrenci Kimlik Kartı ( Yeni Kazanan Öğrenciler Öğrenci Belgelerini Öğrenci kimliklerini aldıktan sonra kayıt oldukları yurda ibraz edebilirler.)
2- ( 5 ) adet fotoğraf
3- Öğrenci anne ve babasının TC kimlik numaraları
4- Aile gelirini gösteren belge ( Çalışan için Maaş Bordrosu, Serbest Meslek için Vergi levhası, Emekli için maaş belgesi e-devlet çıktısıda kabul edilir )
5- Baba ve Anne kanunen ayrı ise boşanma ilanı fotokopisi
6- Ailenin ikamet adresi dışında yüksek öğrenim gören kardeşlerin okudukları okuldan öğrenci belgesi (Açık Öğretim Fakültesi ve Lisansüstü hariç)
Eksik evrakla kayıt yapılmaz.